Οι προσπάθειες των δυτικών
«γιγάντων» προϊόντων ομορφιάς να
πωλούν τα προϊόντα τους στην ταχέως αναπτυσσόμενη μεσαία
τάξη της Κίνας, απειλούν να
ανατρέψουν τα χρόνια της προόδου σχετικά με τη μείωση διεξαγωγής πειραμάτων σε ζώα.
Πολλοί καταναλωτές του
Ηνωμένου Βασιλείου, σύμφωνα με την Independent, πιστεύουν ότι η μάχη εναντίον των
δοκιμών σε ζώα για κραγιόν και
ρουζ έχει κερδηθεί. Ωστόσο, το
περασμένο έτος τέσσερις πολυεθνικές
έχουν ξεφύγει από την επίσημη τακτική της «αποφυγής της βιαιότητας»
σε ζώα, λόγω των δραστηριοτήτων τους στην
Κίνα, όπου τα πειράματα σε ζώα είναι
υποχρεωτικά.
Η εταιρία «L'Occitane» της Γαλλίας, η οποία έχει
περισσότερα από 70 καταστήματα
στο Ηνωμένο Βασίλειο πωλώντας προϊόντα ομορφιάς και μπάνιου, έχει διαταχθεί να αφαιρέσει το διεθνώς αναγνωρισμένο λογότυπο «Leaping Bunny» που δηλώνει ότι δεν
υπάρχει δοκιμή σε ζώα. Οι γαλλικές επιχειρήσεις Yves Rocher , Caudalie και η αμερικάνικη επιχείρηση Mary
Kay έχουν επίσης αποκλειστεί από την χρήση του λογότυπου. Οι εταιρείες δηλώνουν ότι έχουν ως στόχο η πώληση σαμπουάν, περιποίησης και
μακιγιάζ να διαδοθεί μεταξύ 700 εκατομμυρίων γυναικών
στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις των
καλλυντικών αυξήθηκε κατά 18% τον περασμένο χρόνο.
Σύμφωνα με την Independent, H Κίνα
υποστηρίζει ότι οι δοκιμές σε ζώα
είναι απαραίτητες για να
εξασφαλιστεί ότι η μάσκαρα, το ρουζ,
η βάση του μέικ -απ και άλλα προϊόντα ομορφιάς
είναι ασφαλή για τον άνθρωπο.
Οι εταιρίες L'Occitane, Yves Rocher και Mary Kay αρνήθηκαν να σχολιάσουν σχετικά με τις πολιτικές τους ή την απόσυρσή τους από το πρόγραμμα που απαγορεύει τις δοκιμές σε ζώα και επιβλέπεται διεθνώς από τον Οργανισμό για την Ενημέρωση των Καταναλωτών για τα καλλυντικά. Η Ματθίλδη Τόμας, ιδρύτρια της εταιρίας Caudalie, δήλωσε ότι: «Τώρα πλέον πωλούμε τα προϊόντα μας στην Κίνα και η κινεζική κυβέρνηση διατηρεί το δικαίωμα να διεξάγει δοκιμές σε ζώα για τα καλλυντικά προϊόντα, ωστόσο ελπίζω ότι αυτή η κατάσταση θα αλλάξει σύντομα με την εξωτερική πίεση. Πήρα την απόφαση να πωληθούν τα προϊόντα μου στην Κίνα, προκειμένου να ανταποκριθούμε στη ζήτηση της κινεζικής αγοράς των γυναικών που έχουν ζητήσει να χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας για πολλά χρόνια», είπε η επιχειρηματίας.
Τέλος ο Τρόι Σέιντλ, επικεφαλής της έρευνας και τοξικολογίας στο HSI (Human Society International), δήλωσε ότι: «οι εταιρίες καλλυντικών συχνά ισχυρίζονται ότι δεν επιθυμούν να κάνουν δοκιμές σε ζώα και το πράττουν μόνον« όταν είναι απολύτως απαραίτητο ». Ωστόσο, δεν είναι απολύτως απαραίτητο να πωλούν τα προϊόντα τους στην Κίνα. Άρα αν πραγματικά ακολουθούσαν μια δεοντολογία που θα σταματούσε τα πειράματα σε ζώα και θα επέμεναν να δραστηριοποιούνται σε χώρες που δεν απαιτούν να υπομένουν τον πόνο κουνέλια, ινδικά χοιρίδια και τα ποντίκια, για την αύξηση των κερδών τους».
Οι εταιρίες L'Occitane, Yves Rocher και Mary Kay αρνήθηκαν να σχολιάσουν σχετικά με τις πολιτικές τους ή την απόσυρσή τους από το πρόγραμμα που απαγορεύει τις δοκιμές σε ζώα και επιβλέπεται διεθνώς από τον Οργανισμό για την Ενημέρωση των Καταναλωτών για τα καλλυντικά. Η Ματθίλδη Τόμας, ιδρύτρια της εταιρίας Caudalie, δήλωσε ότι: «Τώρα πλέον πωλούμε τα προϊόντα μας στην Κίνα και η κινεζική κυβέρνηση διατηρεί το δικαίωμα να διεξάγει δοκιμές σε ζώα για τα καλλυντικά προϊόντα, ωστόσο ελπίζω ότι αυτή η κατάσταση θα αλλάξει σύντομα με την εξωτερική πίεση. Πήρα την απόφαση να πωληθούν τα προϊόντα μου στην Κίνα, προκειμένου να ανταποκριθούμε στη ζήτηση της κινεζικής αγοράς των γυναικών που έχουν ζητήσει να χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας για πολλά χρόνια», είπε η επιχειρηματίας.
Τέλος ο Τρόι Σέιντλ, επικεφαλής της έρευνας και τοξικολογίας στο HSI (Human Society International), δήλωσε ότι: «οι εταιρίες καλλυντικών συχνά ισχυρίζονται ότι δεν επιθυμούν να κάνουν δοκιμές σε ζώα και το πράττουν μόνον« όταν είναι απολύτως απαραίτητο ». Ωστόσο, δεν είναι απολύτως απαραίτητο να πωλούν τα προϊόντα τους στην Κίνα. Άρα αν πραγματικά ακολουθούσαν μια δεοντολογία που θα σταματούσε τα πειράματα σε ζώα και θα επέμεναν να δραστηριοποιούνται σε χώρες που δεν απαιτούν να υπομένουν τον πόνο κουνέλια, ινδικά χοιρίδια και τα ποντίκια, για την αύξηση των κερδών τους».
Πηγή: The Independent
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου