Η γαλλική εφημερίδα Observateur, ανοίγει το θέμα της βαθμολογίας στα σχολεία της Γαλλίας, στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου του Γάλλου Υπουργου Vincent
Peillon για την Εκπαίδευση. Σύμφωνα με την εφημερίδα, η βάση για κάθε οικογενειακό διάλογο είναι η βαθμολογία του παιδιού ή του εφήβου στο σχολείο. Ωστόσο, οι βαθμοί δεν ανταποκρίνονται πολλές φορές στην πραγματικότητα και εμποδίζουν, στην ουσία, κάθε πραγματική αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Η Observateur συνεχίζει με το γαλλικό σύστημα βαθμολόγησης που λειτουργεί "υπό το πρόσχημα της αξιολόγησης", όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Η βαθμολογία έχει ως αποτέλεσμα την ταξινόμηση και τον ανταγωνισμό. Έτσι, η χρήση της βαθμολογίας έχει ως βάση την υποκρισία. Κανονικά θα έπρεπε οι βαθμοί να αντανακλούν την ολική ή μερική επιτυχία της προσωπικής δουλειάς σε μία άσκηση. Στην πραγματικότητα όμως, χρησιμοποιούνται για να κατηγοριοποιήσουν τους μαθητές.
"Πριν 20 χρόνια, μελετητές υπογράμμισαν την αναξιοπιστία των βαθμών και τους χαρακτήρισαν συχνά αυθαίρετους", δήλωσε η επικεφαλής της μελέτης από το Εμπορικό Επιμελητήριο του Παρισιού. "Ακόμα και αν επιθυμούν να είναι αμερόληπτοι, οι εκπαιδευτικοί άθελά τουςεπηρεάζεται από πολλές διαφορετικές παραμέτρους: το επίπεδο της τάξης, το φύλο του μαθητή, την κοινωνική προέλευση, ή και από τη σειρά που διορθώνουν τα διαγωνίσματα!" .
Ωστόσο, στη Φιλανδία προωθούν σύστημα αξιολόγησης που δε βασίζεται αποκλειστικά στη βαθμολογία ώστε να μην ενισχύεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των μαθητών. Στη Γαλλία σχεδόν το 40% των εκπαιδευτικών τάσσεται υπέρ της κατάργησης της βαθμολογίας, ωστόσο παραμένει δύσκολο να πειστούν οι γονείς.
Πηγή: Nouvel Observateur
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου