Δευτέρα, 6 Αυγούστου 2012

Εθισμός στη ζάχαρη, το "ναρκωτικό" των σύγχρονων γυναικών.

Τριπλασιάστηκε η κατανάλωση ζάχαρης στα τελευταία 50 χρόνια.
 
Η κατανάλωση ζάχαρης έχει τριπλασιαστεί τα τελευταία 50 χρόνια και τώρα αντιπροσωπεύει το ένα πέμπτο της συνολικής πρόσληψης των ημερήσιων θερμίδων μας. Οι γυναίκες, περισσότερο από τους άνδρες, είναι εκείνες οι οποίες στρέφονται σε γλυκά σνακ για να τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν το άγχος, τις πολλές ώρες εργασίας και τις οικονομικές ανησυχίες. Η ζάχαρη είναι μια γρήγορη λύση για να ενισχύσει τα επίπεδα ενέργειας μας και να αυξήσει τη διάθεση μας - κάνοντας μας περισσότερο εξαρτημένους στη ζάχαρη. Αυτή είναι η φύση του τομέα της ζάχαρης: μια μπουκιά σας κάνει να θέλεις κι άλλο.

Η Anna Magee ερευνά γιατί είμαστε οι Βρετανοί μετατρέπονται σε ένα έθνος τοξικομανών στη ζάχαρη: 

"Μπορούσε να είναι στη μέση της χειρότερης οικονομικής ύφεσης, αλλά για πολλές γυναίκες η ζωή ποτέ δεν ήταν πιο γλυκιά. Σε σπίτια και γραφεία σε όλη τη Βρετανία, εκατομμύρια από εμάς καταναλώνουμε ζάχαρη, είτε σαν ένα cupcake, μια σοκολάτα ή ένα κουτάκι κόκα κόλα για να βγάλουμε την ημέρα".

Ο λόγος που έχουμε γίνει τόσο εξαρτώμενοι στη ζάχαρη αναφέρονται στο βιβλίο του Jeff O'Connell, Sugar Nation: the Hidden Truth Behind America's Deadliest Habit and the Simple Way to Beat It, όπου εξηγεί πώς οι χημικές ουσίες που απελευθερώνονται από τους παραγωγούς ζάχαρης ταξιδεύουν τα ίδια μονοπάτια στον εγκέφαλο, όπως η κοκαΐνη και η ηρωίνη.

Δεν είναι εντελώς δικό μας φταίξιμο ότι είμαστε τόσο εθισμένοι στη ζάχαρη. Για πολλά χρόνια το μήνυμα της κυβέρνησης ήταν ότι το λίπος είναι ο εχθρός και πρέπει να κάνουμε μια διατροφή που είναι χαμηλή σε λιπαρά και υψηλή σε υδατάνθρακες.

Όμως αυτά τα αμυλούχα τρόφιμα και φρούτα μετατρέπονται σε ζάχαρη στο αίμα, και έτσι ενώ έχουμε προσπαθήσει να τρώμε υγιεινά, στην πραγματικότητα κάνουμε μια διατροφή πλούσια σε ζάχαρη. Τα φρούτα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη, η οποία επηρεάζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Την ποσότητα ζάχαρης που οργανισμός μας δεν χρειάζεται την μετατρέπει σε λίπος - και εμείς παχαίνουμε.

Καθημερινά καταναλώνουμε 20 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη

Σύμφωνα με Aubrey Sheiham, καθηγήτρια οδοντιατρικής δημόσιας υγείας στο University College του Λονδίνου, δηλώνει ότι κατά μέσο όρο ο καθένας μας καταναλώνει 40 κιλά της ζάχαρης το χρόνο - δηλαγή 21 ½ κουταλάκια του γλυκού την ημέρα! Ο λόγος αυτός είναι ότι υπάρχουν πολλά «κρυμμένα» σάκχαρα στην καθημερινή μας τροφή, συμπεριλαμβανομένων στα σιτηρά και στης χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά στοιχεία, όπως τα αρωματισμένα γιαούρτια. Ακόμη και η ποσότητα της ζάχαρης στα φρούτα είναι παραπλανητική.

«Όλοι γνωρίζουμε την επιτραπέζια ζάχαρη είναι σακχαρόζη, αλλά τα ποτά και τα τρόφιμα μπορεί να περιλαμβάνουν γλυκόζη, φρουκτόζη, μαλτόζη και άλλα, και είναι όλα ζάχαρη», λέει η καθηγήτρια Sheiham.

Η φρουκτόζη σε φθηνές γλυκαντικές ουσίες, όπως το σιρόπι καλαμποκιού, το οποίο χρησιμοποιείται σε όλα από τα κέικ, σε αναψυκτικά, μπορεί να καταστείλει τη λεπτίνη, την ορμόνη που μεταφέρει το μήνυμα «σταμάτα τώρα, είσαι πλήρης» στον εγκέφαλο. Δεν είναι περίεργο ότι η αύξηση της κατανάλωση στη ζάχαρη συνέπεσε με την αύξηση των επιπέδων της παχυσαρκίας.

Μια δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη και πολλούς υδατάνθρακες, όπως ψωμί, ρύζι και πατάτες, μπορούν να κάνουν το δέρμα μας πιο σκληρό και άκαμπτο - και να μας κάνουν να φαινόμαστε μεγαλύτεροι σε ηλικία. Επίσης αυξάνεται ο κίνδυνος ανάπτυξης διαβήτη τύπου-2.

Οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη έχουν γίνει το επίκεντρο των ερευνητών του καρκίνου. Η θεωρία τους είναι ότι η αύξηση σακχάρου στο αίμα αυξάνει τα επίπεδα ινσουλίνης και προκαλούνται αιχμές που μπορεί να τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη του όγκου. 


Στο παραπάνω βίντεο,  το οποίο είχε πάνω από δύο εκατομμύρια επισκέψεις, ο Dr Robert Lustig, ένας παιδιατρικός ενδοκρινολόγος στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, κάνει έκκληση για μια «φορολογική ζάχαρη», υποστηρίζοντας ότι είναι τοξική και επικίνδυνη για την υγεία μας, όπως ο καπνός.

Στα τελευταία επτά χρόνια, οι περιπτώσεις του διαβήτη τύπου-2 έχουν αυξηθεί κατά 50% στη Βρετανία και περίπου 850.000 άνθρωποι πάσχουν από τη νόσο και δεν το γνωρίζουν. Τα αναψυκτικά light δεν είναι διαφορετικά, και εκείνοι που τα πίνουν τακτικά έχουν 200% πιθανότητες να είναι υπέρβαροι και περίπου 57% να έχουν αυξημένο κίνδυνο για διαβήτη.

Με το σωστό τρόπο ζωής, όμως, μπορεί να ανατραπούν αυτοί οι κίνδυνοι σύμφωνα με τον Hyman. «Αν κόψουμε τα πρόσθετα σάκχαρα, αλεύρι και επεξεργασμένους υδατάνθρακες από τη διατροφή σας, και καταναλώνουμε περισσότερες άπαχες πρωτεΐνες, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα και μέτρια άσκηση, μπορείτε να σταματήσετε αυτό».

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι η απόσυρση από τη ζάχαρη και τους υδατάνθρακες αν και προκαλούν επιθυμία για ζάχαρη, πονοκεφάλους, χαμηλή ενέργεια, ευερεθιστότητα και νευρικότητα, ακόμα και νυχτερινές εφιδρώσεις, η διάρκεια αυτών των συμπτωμάτων κυμαίνεται μόλις τέσσερις έως επτά ημέρες. «Δοκιμάστε το για 21 ημέρες ώστε να δούμε αν η ενέργεια και η διάθεσή σας βελτιώνεται,» προτείνει ο Hyman. «Αν τρώτε με τρόπο που να εξισορροπούνται τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας, δεν θα έχετε την επιθυμία για ζάχαρη, αφού το σώμα σας θα λαμβάνει προμήθειες ενέργειας από τις πρωτεΐνες, τα λαχανικά και από τα αποθέματα λίπους». «Ο οργανισμός αντιδρά γρήγορα σε αυτή την αλλαγή, και οι άνθρωποι θέλουν να συνεχίσουν αφού αισθάνονται πολύ καλύτερα."

Πηγή: Daily Mail
Επιμέλεια: Νίκη Κότσαρη 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget