Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2012

Γιατί έγινα δάσκαλος: "Για να μοιραστώ το πάθος μου για την πληροφορική"

H Βρετανίδα εκπαιδευτικός Genevieve Smith-Nunes δεν έχει σπουδάσει πληροφορική σε κάποιο από τα Πανεπιστήμια , αλλά είναι αυτοδίδακτη και ξεκίνησε από το μηδέν. Στη σειρά των άρθρων που απαντούν στην ερώτηση "γιατί έγινα δάσκαλος", η Nunes  δηλώνει ότι κρατά "ζωντανές" τις γνώσεις της για την πληροφορική με τη βοήθεια των μαθητών της. 

H Νunes ξεκίνησε ως αυτοδίδακτη και εδώ και επτά χρόνια εργάζεται ως εκπαιδευτικός πληροφορικής στο πανεπιστήμιο του Σάσεξ με αρκετή ευελιξία αφού ο καθένας μπορεί να γραφτεί όποτε θέλει στο τμήμα της. Οι μαθητές εκεί μαθαίνουν τεχνικές κωδικοποίησης και η Nunes είναι πολλές βοηθός τους για την ολοκλήρωση των έργων τους.
 
Αν και δεν έχει πτυχίο πληροφορικής, θεωρεί σημνατική τη δια βίου μάθηση και ότι αυτή η προσέγγιση την έχει βοηθήσει να γίνει καλύτερη εκπαιδευτικός.
"Όταν ήμουν στο σχολείο προτιμούσα πάντα τους καθηγητές που είχαν κάνει κάτι πριν από τη διδασκαλία ή ήταν σε θέση να μοιραστούν μαζί μας τις εμπειρίες τους εκτός της διδασκαλίας, έτσι υποθέτω ότι έχω γίνει αυτό το είδος του δασκάλου", δηλώνει η εκπαιδευτικός και συνεχίζει λέγοντας: "Απολαμβάνω τη διδασκαλία, μου αρέσει ο εφηβικός χαρακτήρας που λέει ότι τίποτα δεν είναι αδύνατο. Οι μαθητές μου δεν είναι κατάκοποι και αυτό μπορεί να είναι πηγή έμπνευσης".
 
Μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτικός είναι η  έλλειψη της αυτοπεποίθησης από τους μαθητές επί της εργασίας τους. Συχνά λένε: "Μπορείς να με βοηθήσεις Δεσποινίς;" - Αλλά αυτό συχνά σημαίνει: "Μπορείς να το κάνεις για μένα;" "Προσπαθώ να τους πω να χρησιμοποιούν το μαυλό τους. Έτσι, μετά τη χρήση του εγκεφάλου, αν αποτύχετε, θα προσπαθήσουμε να βρούμε τη λύση  αναζητώντας το ερώτημά σας σε ένα βιβλίο ή το διαδίκτυο, αν αυτό δεν λειτουργήσει δοκιμάζουμε από έναν φίλο και ως τελευταία λύση μπορείτε να ζητήσετε τη λύση από το δάσκαλο", ισχυρίζεται η Nunes.

Πηγή: Guardian 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου