Πολλοί αναρωτιούνται αν θα πρέπει να συνδεθούν με το Facebook ή όχι. Πολλοί πιστεύουν ότι αυτή η απόφαση εξαρτάται από το αν η πλειοψηφία των φίλων τους έχουν γίνει μέλη της σελίδας κοινωνικής δικτύωσης. Νέες έρευνες όμως αποκαλύπτουν ότι δεν έχει σημασία ο αριθμός των φίλων που έχουν συνδεθεί αλλά το είδος των φίλων που γίνονται μέλη. Τα αποτελέσματα των ερευνών δείχνουν αρχικά ότι οι ομάδες - και όχι τόσο ο αριθμός των φίλων- παίζουν σημαντικό ρόλο στη εξάπλωση των κοινωνικών τάσεων.
Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι για να αγοράσουν ένα προϊόν, να παρακολουθήσουν μια παράσταση, ή να αρχίσουν ένα χόμπι, επηρεάζονται αρκετά από τους ανθρώπους του στενού περιβάλλοντός τους. Δε συμβαίνει το ίδιο όμως το ίδιο για τη σύνδεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υποστηρίζει ο John Kleinberg με την ομάδα του, από το Πανεπιστήμιο Cornell.
Η ερευνητική ομάδα συνέλεξε στοιχεία από 54 εκατομμύρια προσκλήσεις μέσω e-mail στο Facebook. Όταν κάποιος γίνεται μέλος και χρησιμοποιεί το Facebook έχει τη δυνατότητα να στείλει προσκλήσεις μέσω e-mail από τη λίστα των ηλεκτρονικών διευθύνσεών του σε όσους δεν είναι ακόμη μέλη. Η πρόσκληση περιλαμβάνει το όνομα του μέλους που ξεκινά την πρόσκληση, καθώς και τα ονόματα των χρηστών που συνδέθηκαν μέσω αυτού του μέλους. Έτσι με κάθε πρόσκληση έχει κάποιος μπροστά του τον κατάλογο των υποψήφιων φίλων, με αποτέλεσμα το Facebook, να μεταδίδεται σαν «επιδημία.
«Αυτό που μας έχει διαφύγει είναι ότι η πιθανότητα της σύνδεσης δεν ανταποκρίνεται στον αριθμό των φίλων, αλλά στο πώς αυτοί που δεν έχουν συνδεθεί ομαδοποιούν τις λίστες των φίλων τους στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Μας εξέπληξε το πόσο ξεκάθαρο ήταν το αποτέλεσμα» ο Kleinberg.
Αν κάποιος έχει τέσσερις φίλους συνδεδεμένους στο facebook, θα έχει τις ίδιες πιθανότητες να γίνει κι αυτός μέλος, ακόμα κι αν είχε ένα μόνο φίλο συνδεδεμένο. Ωστόσο αν το μήνυμα της πρόσκλησης περιλαμβάνει 4 άσχετα άτομα που αποτελούν μία ομάδα και προτείνονται ως ενδεχόμενοι φίλοι στο Facebook, η πιθανότητα να γίνει μέλος κάποιος τετραπλασιάζεται.
Επιπλέον τα νέα μέλη του Facebook των οποίων οι 20 πρώτοι φίλοι προέρχονται από επιλεγμένες ομάδες, είναι πολύ πιο πιθανόν να εξακολουθήσουν να ασχολούνται με το μέσα αυτό της κοινωνικής δικτύωσης.
«Οι ερευνητές περνούν όλο αυτό το διάστημα μελετώντας το τι κάνει αυτός που επηρεάζεται, πράγμα που καθιστά αυτή την έρευνα πραγματικά σπουδαία. Μελετάμε το τι γίνεται πραγματικά στο μυαλό του επηρεαζόμενου» λέει ο James Fowler, κοινωνικός επιστήμονας του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια ο οποίος συμμετείχε στη μελέτη.
Όμως γιατί οι άνθρωποι είναι πιο πιθανόν να γίνουν μέλη στο facebook μέσω των ομάδων φίλων παρά από μεγάλο αριθμό φίλων που είναι ήδη χρήστες; Ο Fowler έχει δύο ιδέες για αυτό. «Ίσως, μία ομάδα να είναι περισσότερο σημαντική στην απόφαση κάποιου για το αν θα εγγραφεί στο site ή όχι. Ίσως, επίσης, δεν ενδιαφερόμαστε καθόλου για το αν οι φίλοι μας από το λύκειο είναι στο Facebook, αλλά είναι διαφορετικό να βλέπεις κάποιον από την ομάδα που υποστηρίζεις».
Πηγή: Science / Επιμέλεια: Κωνσταντίνα Κότσαρη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου