.Κωνσταντίνα Κότσαρη
Ο
Hamdi Ulukaya είναι ο Τούρκος που εγινε πάμπλουτος πουλώντας ελληνικό
γιαούρτι στις ΗΠΑ. Είναι ο άνθρωπος πίσω από τη νέα μανία στις Ηνωμένες
Πολιτείες, το ελληνικό γιαούρτι "Τσομπάνη". Ο 40χρονος
Ulukaya, αφού διατηρούσε τυροκομείο αποφάσισε να ασχοληθεί με την
παραγωγή γιαουρτιού, μετατρέποντας την επιχείρησή του σε μια κολοσσιαία
εταιρία.
"Ήρθα
με την οικογένειά μου, γεωργούς που ασχολούνται με την παραγωγή τυριού
και γιαουρτιού στις ΗΠΑ για να μορφωθώ, να μάθω τη γλώσσα και τη
δουλειά", δηλώνει ο ίδιος. Έλαβε όμως ένα mail που ανέφερε, ότι
"πωλείται πλήρως εξοπλισμένο εργοστάσιο γιαουρτιού", σε συνδυασμό με το
γεγονός ότι έβρισκε τα υπάρχοντα γιαούρτια "απαίσια", όπως είπε,
αποφάσισε να το δοκιμάσει. Αρχικά, διέγραψε το mail όμως, την επόμενη
ακριβώς ημέρα αποφάσισε να βρει τους πόρους και να πιάσει δουλειά.
Και
κάπως έτσι, κατάφερε να συγκεντρώσει 1.000.000 δολάρια σε δάνεια, ενώ
όλοι γύρω του πίστευαν ότι έχει τρελαθεί. Μέσα σε 18 μήνες κατόρθωσε
όμως να πετύχει την τέλεια γεύση.
Αμέσως
μετά, ξεκίνησε τη διάθεση του προϊόντος σε μίνι μάρκετ και μικρές
αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Σιγά σιγά η επιχείρηση εξελίχθηκε σε κολοσσό. Το
2009, πουλούσε 200 τελάρα γιαουρτιού την εβδομάδα. Σήμερα έχει φτάσει
το 1,5 εκατομμύριο, νούμερο που αντιστοιχεί στο 10% των πωλήσεων
γιαουρτιού στην αμερικανική αγορά.
Ο
καλύτερος παρασκευαστής γιαουρτιού -κατα τους Αμερικάνους- Τσομπάνη,
ετοιμάζεται να ανοίξει το πρώτο κατάστημα γιαουρτιού στη Ν. Υόρκη. Καθώς
επιθυμεί να ισχυροποιήσει την τοποθέτησή του σε μια ραγδαία αυξανόμενη
αγορά. Την ίδια λογική ακολούθησε και άλλη ελληνική επωνυμία γιαουρτιών
που προσφέρει φρέσκο παραδοσιακό γιαούρτι. Με τη δημιουργία καταστημάτων
ελληνικού γιαουρτιού στις ΗΠΑ, οι εταιρίες αυτές κατορθώνουν να θέτουν
ισχυρές επενδυτικές βάσεις για το μέλλον.
Οι
πωλήσεις ελληνικού γιαουρτιού στην Αμερική έχουν διπλασιαστεί σε βάρος
του αμερικανικού γιαουρτιού που δεν είναι και τόσο πλούσιο και περιέχει
πολλή ζάχαρη ή γλυκαντικές ουσίες. Για τους Αμερικανούς το ελληνικό
γιαούρτι είναι ελκυστικό γιατί είναι χαμηλό σε λιπαρά και υψηλό σε
πρωτεΐνες.
Το
κατάστημα γιαουρτιού Τσομπάνη, πρόκειται να ανοίξει στο Σόχο, στην
τρέντυ γειτονιά του Mανχάταν και ο καθένας μπορεί να επιλέξει από τον
κατάλογο του καταστήματος το γιαούρτι που επιθυμεί. Το σερβίρουν σε
γυάλινα μπολ και οι επιλογές γεύσεων είναι πολλές και δημιουργικές.
"Θέλουμε
να διευρύνουμε τους ορίζοντες στον τρόπο που οι άνθρωποι βλέπουν το
γιαούρτι στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τον Ulukaya η δημιουργία των πιάτων είναι
εμπνευσμένη από τον τρόπο που συνδύαζαν το γιαούρτι στη διατροφή τους
στην Τουρκία, από όπου κατάγεται ο επιτυχημένος επιχειρηματίας.
Οι
επιλογές συνδυασμών που προτείνει ο τούρκος επιχειρηματίας διαφέρουν
απο το κλασικό γιαούρτι με φυσικό βούτυρο ηλ με πλούσιο ζελέ, όπως
συνηθίζουν οι Αμερικανοί. Προτείνει γιαούρτι με φρούτα και τριήμερο
φυστίκι, ενώ καταλήγει λέγοντας ότι ίσως μέρα μπορέσουν να κάνουν και
τους Τούρκους να τους αρέσει αυτο.
"Θυσίασα
την οικογενειακή μου ζωή. Για δύο χρόνια ζούσα μέσα στο εργοστάσιο. Κι
ακόμη εκεί ζω. Πρέπει να έχεις πάθος γι' αυτό που κάνεις, γιατί απαιτεί
πολλές θυσίες για να τα καταφέρεις", καταλήγει ο Τούρκος επιχειρηματίας.
Πηγή: The Insider
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου